lördag 7 januari 2017

Trettonhelgen





En vacker morgon att vakna i stugan. Igår var det oerhört kallt, -28 när vi åkte från Brunflo! ❄️☃️

Mattias var i Kall/Åre på jobb så det föll på min lott att skotta, fylla tunnan, elda i tunnan åsså ta hand om familjen såklart!

Projekt snöslunga. Jag har aldrig i hela mitt liv kört en snöslunga men tänkte att "hur svårt kan det va??". Visade sig inte vara helt enkelt. Fick ringa Lille-Per på FaceTime för att få hjälp att få igång den, så den biten löste sig. Men sen bar det ju spakar och grejer hit å dit, överallt! 🙄
Gav upp till slut...

Projekt tunnan: Under tiden jag bråkade med slungan höll jag även på att fylla tunnan med vatten. Inga problem tills jag upptäckte att själva proppen till karet var öppen så allt vatten bara runnit rakt ut...

Åkte på Drivan och käkade lunch. Fick då med oss Maja (från dagis) en sväng. Sen stannade Stella & Nike hos henne en stund och lekte i deras husvagn.

Jag åkte hem och tänkte att nu j*vlar ska slungan köras! Punkt. Och efter lite tester och stök fick jag till det!✌🏼️Tunnan oxå!😃
Däremot hann det inte bli nån värme i tunnan så set blev inget bad...
Nytt försök idag! 👍🏼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar