tisdag 3 januari 2017

17 dec 2016 - Mosad






Idag var vi (jag, Mattias, Stella & Nike) en heldag på stan för att fixa de sista julklapparna, kanske. Fick en del gjort, tror jag. Mattias drog på julbord med Patrik och vi andra rullade hemåt.
Svängde in på Gulf för att hämta ut ett paket från Ravelli. Skulle jag aldrig ha gjort...
När jag lastat paketet i passagerarsätet fram stängde jag igen dörren och såg i ögonvrån en bil som närmade sig framifrån, körandes mot min bil. Jag fick ögonkontakt med farbrorn som körde och började gå mot fronten på min bil för att sätta mig i bilen och köra hem. Hann till min backspegel och insåg då att han helt sonika fortsatt köra vilket gör att han klämmer fast mig mellan sin och vår bil!
Jag skrek rätt ut och slog på hans bil. Det gjorde så ont och jag fick sån panik så jag visste inte vad jag skulle göra! Tänkte att om jan kör tillbaka då mosar han mig igen, och om han fortsätter köra så blir det inte bra alls..!
Han backade iaf undan efter några långa sekunder och jag kom lös.
I en ren adrenalinkick klev jag fram och slet upp hans bildörr och frågade vad i helvete han höll på med??!!
"Jag trodde du skull gå" var hans svar...
Samtidigt som det här hände stod det en annan man och tankade sin bil på pumpen närmast mig. Han skrek att jag skulle ringa polisen. Jag var för skärrad för att göra det så han gjorde det.
Efter en del missförstånd, trots att mannen förklarade väldigt noga, så kom först brandkåren - med blåljus, sen ambulansen - med blåljus, sen polisen - med blåljus.🚒🚑🚔
Efter undersökning av ambulanspersonalen och förhör & pappersskrivning fick jag till slut åka hem.
Var "lätt" skakis när jag svängde in på gatan så jag stannade till hos Fredrik & Mia. Barnen var så gott som ovetandes om allt bortsett från att det var lite mycket folk runt bilen en stund.
Rejält öm i kroppen och en buckla på bilen blev resultatet för mig. För farbrorn återstår att se vad påföljden blir, om det blir nåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar