måndag 2 januari 2017

12 okt 2016 - Kallt i huset

Efter en lång flygresa från LA till Arlanda möttes vi av inställda flygplan till Östersund pga dimma... Inget plan hade kunnat landa på Frösön den här dagen, vårt flyg skulle gå 1135. Det gjorde det inte.
Det blev uppskjutet gång på gång men kl 13-ish fick vi kliva ombord. Man behöver ha em sikt på 250m för att piloten ens ska få prova landa och vid det här laget hade vi 200m. Men, väl "på plats" var sikten tillräcklig och vi gjorde ett försök som gick alldeles utmärkt!👍🏼
Stella, Nike, Astrid & Peter hämtade upp mig på flygplatsen. Eftersom det var onsdag åkte jag & tjejerna raka vägen hem för att göra oss redo för simskola. In hemma snabbt för att kolla vad det fanns för mat att laga middag av, vilket bidade sig vara inget... däremot inser jag att det är kallt så in i bomben! 9,4 grader i huset!😳
Gör en eld i kaminen, drar upp på ICA, hem för att laga mat, iväg på simskolan och när vi är hemma igen går jag runt och kollar alla element - inget funkar..!
Kollar proppar och blir inte klok på nånting... På någe vis får jag iaf igång elementen och vi kommer väl upp i ca 12 grader vid läggdags! Mysigt..! 🙄
Det kommer fram senare att mamma & Birgitta tyckt att vi jade väldigt kallt hemma så antagligen har säkringen löst ut för flera dagar sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar