torsdag 26 januari 2017

Senaste dagarna




Det har varit lite mycket på slutet så jag har inte hunnit med att uppdatera bloggen men nu gör jag ett försök!
I lördags var det äntligen dags för MatSparken i Åkersjön! Som vi jobbat med detta den senaste tiden. Vi = jag, Mattias, Per & Regina. Jag & hela familjen åkte upp på fredagen. Stannade i Landön för middag och för att lämna alla tjejerna där. Mommas godaste köttbullar, sås & makaroner! Mums!


Madelene var inte helpepp på att hänga i Landön hela helgen så jag pratade med Tessan & Ullis så de skulle också vara där. Då gick det bra!
Sen rullade jag & Mattias vidare mot stugan. Första gången vi är tillsammans utan barn i stugan!


Vi hade ganska mycket att stå i när vi kom upp. Plocka bort julen, städa lite, förbereda lasagne  och annat till varmrätten, provsmaka välkomstdrink, duka, dubbelkolla alla sms etc etc...


Första sms'et dagen D skickades kl 10.00. Och det funkade!
Hela förmiddagen var jag & Regina ute och delade ut goodie-bags till alla förrättsvärdar som i sin tur delar ut dessa till sina gäster. De innehöll bla reflexer, plåster, mössa och lite godis.


Hade det inte varit för att jag redan gjort kart lasagnen så hade det funnit möjlighet att servera ren till varmrätt.

Tror alla som var med i Matsparken hade pyntat sin stuga/husvagn med marschaller, vi också såklart! En lång rad från ena vägen till den andra! Man vet ju inte var gästerna kommer ifrån. Även sparken fick marschaller men de slocknade dessvärre av blåsten och av vinddraget när vi körde. Fort gick det!


Förrätten åt vi hos Olle Svedberg & Cristian Eriksson, partners för kvällen. De serverade en oxfilétartar med picklad rödlök & friterad kapris. Gott men jag har ju lite svårt för det där med rått kött.
När vi åkte hem såg vi en skyltning som några av deltagarna gjort - mycket fint!

Hann inte med att knäppa några bilder under vår varmrätt men vi hade supertrevligt och fick besök av Martina & Fredrik samt Togge & Carina. Vi bjöd på en fördrink med bacardi razz, sprite & hallon, lasagne med sallad & bröd och en liten irish coffee som försmak på kommande dessert.
Vi fick vår efterrätt hos Johan & Anna Kristoffersson, som köpt Tore Eliassons fd stuga. Supertrevliga människor som vi aldrig träffat förut. Härligt! Micke Jernström & Emma Olofsson var också där.
Anna & Johan bjöd på en vaniljpannacotta med bär & after eight. Mums!

Sen var det dags för efterfesten på Drivan! Gick runt och lyssnade av med alla hur de haft det osv och alla verkade haft det toppen! Så himla roligt!
I vanlig ordning när det är matstafett/matspark ska ju jag på tjänsteresa måndagen efter. Sist gick det inte så bra, tog mig inte iväg. Men den här gången var jag helt enkelt tvungen!
Därför åkte jag till Landön ganska tidigt och vi rullade hemåt direkt. Hann väl till Bredbyn så sov Nike.

Hann även träna på Måva på kvällen, kidsen var med - även Madelene. Sen köpte vi pizza och åkte hem och mös tillsammans.
Tidigt i säng för att orka kliva upp 04.10 och åka med taxin 05.00. Den fick jag däremot vänta på till 05.20... inte så kul den tiden på dygnet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar