måndag 10 oktober 2011

Ny vecka igen

Den här helgen har vi plockat och stökat igen. Förrådet skulle tydligen rensas ut totalt. Vanligtvis är det jag som står för den typen av idéer men nu var det faktiskt på Mattias initiativ. Och jag måste erkänna att det blev väldigt bra! Vi har slängt allt gammalt skräp, sparat en del minnen och vi har nu koll på allt vi har där.
Nu är det bara att boka loppisbord för det blev en del såna lådor också. Mattias ser verkligen fram emot den dagen!
Och den bästa lådan av dom alla - en låda med prylar som vi ska ha i husvagnen! Nä, vi har ingen husvagn - än. Men vi är ju typ de enda på hela vår gata som inte har husvagn nu så det är väl bara att handla!
Startade dagen och veckan med en promenad med Klara & Hilda. Härligt! Men det är märkligt att man tar på sig för mycket kläder - varje gång! Svettas ju som en gris bara av att gå upp på byn, och då har vi ungefär 8 km kvar att gå.
En annan sak jag också blir svettig av är att lillfröken har lärt sig krypa! Så nu kan man säga att huset är rensat på prylar som skulle kunna komma i hennes väg, hoppas jag, och grindar ska införskaffas snarast..!
Bestämde mig idag för att göra slag i saken och beställa nya glasögon. Och det är ju så roligt när dom är så billiga, och rosa är dom också. Underbart! Ska bara fixa recept på ögonen nu så är beställningen fullbordad.
Började idag öva lite smått inför musikcaféet som kören ska ha tillsammans med Peter Lundblad nästa vecka. Jag har inte varit med i kören sen i januari så jag har en del att ta igen. Vi får se hur de går, man kan ju alltid mima!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar