lördag 29 oktober 2011

Välkommen LATA LÖRDAG!

Herre gud så svårt det kan vara att hitta tid att sätta sig ner för att skriva några ynka rader här... Eller kanske snarare svårt att TA SIG TIDEN. Men det är ju så mycket som ska göras hela tiden, nån som ska bäras, en annan som ska nattas och en tredje som ska ha mackor med sig till jobbet (ja, det är Mattias...). Och övrig tid ska man hinna tvätta, laga mat, diska osv osv. Åsså vill man ju försöka hinna gå ut lite oxå. Måste ju komma igång så mitt mål med Tjejmilen verkligen blir av!! Jag SKA gifta mig nästa vinter! Så är det bara! Ponkt och slot.

Igår var det disco för Madelene. Halloween-disco!
Fast hon hade sagt att hon skulle ha vanliga kläder så vi hade inte fixat nåt speciellt. Men när hon kom hem från skolan, tillsammans med en kompis, visade det sig att det visst skulle vara utklädningskläder..! Och vem har en häxklänning hängandes i garderoben bara sådär..? Inte vi iaf.
Och inte hade jag nån möjlighet att åka till stan heller eftersom Mattias åkt till Mora med bilstolarna... Det slutade med att pappan kom hit med en klänning, så blev allt frid & fröjd!

I torsdags hade jag "home-party". Det var goa Linda som kom och visade Mary K's superprodukter. Å jag kan knappt tro det men mamma, som oxå var här, köpte HELA PAKETET till mig! OCH till Tessan! OCH till sig själv! Det är mycket slantar det, kan jag lova!
Helt galet men såååå tacksamt!
Bjöd på en supergod paj oxå. Choklad- och kolapaj. Mums!

Nu ska jag dra ytterligare några tvättar i Madelenes hår. Det är fortfarande lite lätt grått men jag hoppas det går bort snart. (bilden är FÖRE gårdagens tvätt...)

Ha en trevlig helg!
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar