onsdag 12 oktober 2011

Ingen bra dag... eller..?

Vilken dag! Och den är långt ifrån slut än!
Till att börja med så har Stella varit bra nog strulig inatt. Vaknat säkert 5-6 gånger och bökat å haft sig. Klockan 0445 tyckte hon däremot att vi sovit färdigt och det gick INTE att få henne på andra tankar.
Satte på tv'n i hopp om att hon kunde roa sig lite med den, men barnprogrammen börjar sent nu för tiden (06.00)...
Sen flöt morgonbestyren på rätt bra faktiskt. Madelene hann tom läsa genom sin läsläxa en gång (som ska vara klar på måndag).
Men sen drog det igång igen. Stella, som ju vaknade nästan tre timmar tidigare än vanligt, somnade givetvis när vi gick till skolan. Det hade ju varit ett ypperligt tillfälle för mig att ta igen lite förlorad sömn, MEN... Jag hade ju en tid bokad hos optikern... Och eftersom lillsessan sov så sött tänkte jag ta bussen. Sagt och gjort, jag roddade iväg oss och gick mot busshållsplatsen, allt för att se hur bussen precis passerade! Packade då in oss i bilen och fick ta den in till stan istället.
Och vad händer då? (nä, ingen poliskontroll den här gången!) Jo, dom ringer från Synsam och säger att min optiker är sjuk. Men då sa jag att jag redan var på väg och att dom fick lösa det på nåt sätt. Och det gjorde dom alldeles utmärkt, stort tack för det!
Väl färdig hos optikern har jag ett antal missade samtal och några meddelanden. Tydligen finns det nån som vill köpa vår bil som vill komma och titta på den. Jag ringer upp honom och bestämmer att vi ska höras lite senare. "Lite senare" visar sig vara precis när jag köpt fika och sitter och matar Stella. Men på en kvart var det klart och jag stod redo vid bilen för att visa upp pärlan! Så nu verkar det dessutom som att jag blir utan bil. Men jag antar att Mattias redan har en lösning i bakfickan på det problemet.
Kvällen tillbringades i Nälden på körövning. Tog med mig Stella och lämnade Madelene hemma tillsammans med mamma. Så här i efterhand så skulle jag gjort tvärtom, om det hade varit möjligt. Stella var snäll och lekte mest hela tiden men det blir ju som svårt att slappna av riktigt så nån vidare övning blev det inte för mig. Men jag har spelat in alla låtar så nu blir det hårdträning. Stackars min familj..! Dom kommer (som vanligt) kunna hela reportoaren när det väl är dags...
Imorron blir det promenad med Klara & Hilda igen. Såg på väderleksrapporten att det vankas kallväder, härligt!
Lite pizzasallad på det här så blire gonatt sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar