måndag 5 september 2011

En regning hemmadag å dåligt putsade fönster

Dagen börjar tiidigt idag!
Anna, min syster, ringde å väckte mig 05:37!
Ska ju vara barnvakt till goa Anton idag då hans mamma & pappa ska ut i älgskogen. Tror faktiskt att vi kommer att bli bjudna på filémiddag senare i höst. Det ska bli gött!

Kände dock att det skulle kunna bli lite problem om Stella & Anton vill äta samtidigt eller om dom blir kinkiga samtidigt så jag kallade in stackars Anna, som dessutom jobbat natt. Men det gick bra och Anna fick även sova en stund!

Idag har jag för första gången fått mina fönster putsade av ett proffs. (ta inte illa upp mamma, jag menar att han ju faktiskt jobbar som fönsterputsare - därav kallade jag honom proffs) Ja, jag skrev "KALLADE" för det visade sig att han inte var nåt proffs!
Mamma, du är fortfarande bäst på att putsa mina fönster!
Jaja, det är ju ändå snart mörkt dygnet runt...

Å för den som undrar så blev det Bullens Pilsnerkorv å makaroner till middag idag. Det hade pappa gillat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar