lördag 3 september 2011

Den senaste tiden

Mattias har dragit till USA men glömde visst att klippa gräsmattan innan han for...
Det var bara att stoppa Stella i bärselen å dra igång klipparen!
Slutade med att hon sov...



Var på återbesök hos kiropraktorn i torsdags. Hon knäckte till lite här å där så nu är man öm i kroppen. Men bra blire!! (hoppas jag)


Igår träffade jag för första gången sedan jag gick på mammaledighet mina arbetskamrater! Det var teambuilding i Fältjägarstugan med efterföljande kräftkalas! Det var riktigt roligt!
Jag är glad att jag de tänkte på mig, fast jag går hemma just nu. Tackar! :o)

Idag har Madelene varit på bio med momma, Smurfarna med 3D-effekt. Under tiden gick jag & Stella på stan och försökte reda ut vilken typ av overall vi ska köpa till henne i vinter. Fleece med windstopper, fodrad fleece, "riktig" vinteroverall, skaloverall med löst foder... En djungel!!!
Känns som att man behöver nåt som passar till sovstunderna i vagnen, å det får ju inte bli för varmt. Åsså måste hon ha nåt om hon inte vill vara i vagnen då vi är ute, vilket troligen kommer att ske typ varje dag. Hon gillar liksom inte det här med att bara sitta å titta i vagnen, där sover man tydligen bara...
Får ta (minst) en sväng till i overallfrågan.
Eftersom vi tog en sen lunch/tidig middag på stan så blev det ingen mat hemma. Istället blev det hallonpaj & grädde med vaniljsocker (hade ingen vaniljsås) som kvällsfika! Riktigt gött om jag får säga det själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar