söndag 20 maj 2012

Tårar men även glädje och inspiration

(Mia Handmark)

Ångrar inte en sekund att jag anmälde mig till den föreläsning som jag varit på ikväll. (Stina, tack för sällskapet) Redan i första meningen satt jag i tårar.
Mia, som är min fd klasskompis, har sadlat om och föreläser nu med sin livserfarenhet och sitt brinnande intresse att hjälpa andra människor som bakgrund och manus. Så starkt att prata om ett så svårt ämne, och du gjorde det såååå bra!
Jag kommer jobba för att få till en föreläsning för alla föräldrar på Madelenes skola, och kanske för barnen oxå. Det är ju så viktigt att såna här frågor kommer upp till ytan och att barn (eller vuxna) vågar berätta när något är fel. Och att vi vågar lyssna.
Tar även med mig FÖRE-UNDER-EFTER. Det var ett bra sätt att tänka som jag hoppas att jag kan leva, åtminstone lite, efter!
Jag är ingen som slänger med kramar hit & dit men ikväll vill jag ge er alla en STOR gonattKRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar