söndag 20 maj 2012

Regn å regn å regn...

När ska det sluta?
Enligt prognosen, om man törs lita på den, så ska faktiskt den här veckan vara både varm och solig. Med början på tisdag. Hoppas verkligen det stämmer för nu är solen efterlängtad! Annars kanske jag måste boka en utlandsresa...

Men det här regnet stoppar inte all verksamhet på gården. Mattias har snickrat staket! Det blev superbra! Nu kan Stella springa lite fritt och slipper ha mig hängandes i hasorna hela tiden! Det blir toppen!

Igår hade vi finbesök. Lillasyster med sambo och lillfis kom (på uppmaning av storasystern) på besök. Det var ju så länge sen vi träffade lilla Maja. "Lilla" förresten... Hon och Stella är nästan lika stora trots att det skiljer nästan 11 månader! :-)
Åsså hade vi även Tessan här en stund. Hon levererade lite prylar från Mary Kay som jag beställt. Underbart!

Igår fick skafferiet sig en rensning. Nu ska jag ta tag i frysen. Hade tänkt baka nåt gott men det finns ju ingen plats i frysen så som den ser ut just nu. Mitt mål är att det ska finnas plats för en morotskaka och lite bullar när jag är klar. Måste ju ha gofika när man får så mycket (läs: vill ha) spontanbesök! :-) Varmt välkomna alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar