torsdag 8 december 2011

Målarkladd

Började dagen med att som vanligt skicka iväg Madelene till skolan, vilket flöt på väldigt bra. Sen körde jag Mattias till flyget, vilket oxå dessvärre börjar höra till vanligheterna...

Efter en längre tids uppehåll var det idag dags att besöka öppna förskolan igen. Dagen till ära hade jag lockat med mig Caroline & Anton oxå. Temat idag var "vi ger de små en upplevelse av rött". Väl på plats hade Monica, som även är MIN gamla (eller före detta) dagisfröken, gjort ett rött rum. Det var bara röda leksaker, röda ballonger och röda tygstycken som hängde i taket. Tom Carolines kläder var röda! (troligen helt genomtänkt!)
Vet inte om barnen märkte allt det här men det var iaf själva grejen med det röda.

Sen kom vi till själva målarkladdet...
Man kan väl ännu inte se några direkta Picasso-drag men kladdigt blev det!
(bilder kommer...)

På kvällen var mamma, Christin & Bengt här hemma med Madelene. Pyssel på hög nivå, med andra ord! Madelene ääälskar att pyssla!!
(bild kommer...)
Jag passade då på att åka på kör (med Stella). Sista övningen inför julkonserten på lördag!
Fortfarande lite osäkert på några ställen men det brukar ordna sig!
(bild kommer...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar