onsdag 21 december 2011

Lilla julafton

Eftersom Madelene inte får vara hos oss den här julen så firade vi den ikväll istället. Så min dag har bestått av en hel del matlagning. Började redan kl 8 imorse och vid tre fick jag förstärkning av moster Christin. På bordet stod tre olika pajer (en köttfärs, en taco och en kyckling), prinskorv, köttbullar, äggstanning, sallad & bröd. Allt hemmagjort såklart!
Meningen var att jag skulle göra ris á la Malta med rårörda jordgubbar (som mamma gjort) men vi sket i det. De blev så mycket med paket och tomtar...
Till efterrätt serverades istället kaffe med julgodis, även det hemmagjort såklart! Glöggfudge, knäck, pepparkaksknäck, minttryffel och polkabräck - mumsigt!
Och på tal om tomtar, Mattias hade ordnat med en tomte så Stella har ikväll träffat tomten för första gången. Det gick jättebra! Hon både log åt honom och satt i hans knä. Kan hända att hon kände igen rösten på farbror Jan, eller nej... TOMTEN menar jag ju! ;o)
Har äntligen fått en överspeedad Madelene i säng och ska nu snarast natta mig själv.
Inga mardrömmar inatt, tack! Gonatt!


1 kommentar: