lördag 16 juni 2012

Vuxenkväll

Skulle ha skrivit om det här igår redan men jag var så himla trött så det gick inte.
Hur som helst så kom Mattias med idén om att gå på after work igår. Jag tyckte det var en bra idé så jag ringde mamma som kom direkt från jobbet så vara skulle kunna få en stund själva.
Vår erfarenhet säger att Sir Winston är en av de bästa restaurangerna i stan så vi gick dit. Väntade in ett speciellt bord tills det blev ledigt och sen skulle det ätas! Trerätters minst!
Men döm om vår besvikelse när de gjort om menyn!
Jag letade febrilt efter kötträtten med den fenomenalt goda pepparsåsen - borta!
Mattias ville ha kantarellsoppa - borta!
Så då blev det vitlöksbröd där, vilket är helt underbart gott!
Sen gick vi vidare till Dalwhinnies. Där blev det varmrätt. Jag åt oxfilépasta med grönpepparsås och Mattias åt ren med svampsås. Alla nöjda och glada!
Sen tänkte vi åka hem men det blev ändå en efterrätt också, fast på ställe nr 3, trädgården på Gamla Teatern. Varken jag eller Mattias hade varit där tidigare så det var en positiv överraskning. Jättemysigt ställe! Jag fick glass med chokladsås och Mattias fick en irish coffee.
Enda minuset, som faktiskt är väldigt litet, är den där telefonen. Se bilden så förstår ni.
Just ja! Vi hann ju faktiskt med ett fjärde stopp. Mattias har ju den sämsta partyblåsan så så fort vi satt oss i bilen så blev han "tvungen att kissa"!
Jag ringde då kusin Therese som var hos sin pappa och kollade fotboll så då slank vi in där på hemvägen!
Inte helt otippat så drog Mattias iväg på fest när vi kom hem. EAG hade firmafest så lämpligt just den kvällen. Som tur va hade han karaktär och lyckades avstå stadsmuren utan tog cykeln hem i "rättan tid".
Summa summarum så hade vi en toppenkväll tillsammans! Länge sen det var bara vi två.
Tack älskling! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar