måndag 11 juni 2012

Paradiset - Landön!

Söndag fick hela familjen sovmorgon. Inte bara bra eftersom vi planerat att åka till Landön direkt efter frukost. Men, vår väckarklocka sov till åtta så blev frukosten lite senare än vanligt.
Fast det gjorde inte så mycket, det var skönt och välbehövligt!
Vi packade med oss kläder för utebruk, dvs regntåliga saker, och for. Ju närmare vi kom desto mer insåg vi att det var ett helt annat väder där! Inte så himlarns varmt men strålande sol!
Tog en promenad och var ute och fotade lite. Så skönt! Jag trivs verkligen här!
Har lovat Madelene, och mig själv, att vara här några dagar i sommar. Tänk om mina barn kunde få vara med om allt jag har varit med om på den här underbara gården. Korna, mjölkning, mockat skit, matat kalvar, haft kalvar i "koppel", varit i buan med kalvarna och en massa massa annat. Då jag var 5-6 år sprang jag, i mycket korta shorts, längs vägen upp mot huset och samtidigt i höggräset låg vår katt, Smirre, och lurpassade och vips satt han fast i mitt lår med klorna..! Bör tilläggas att det var nåt som var lite konstigt med den katten och jag slutade kela med honom from den händelsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar